Identyfikacja wizualna festiwalu 2017-08-13T19:15:27+00:00

Project Description

Identyfikacja wizualna festiwalu

Temat mojej pracy magisterskiej. W Teatrze Powszechnym w Łodzi od 1994 roku odbywa się Festiwal Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych. Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń teatralnych w Polsce. Już sama nazwa to dwa kontrastujące ze sobą przeciwieństwa, więc logiczne jest zaprojektowanie logo festiwalu, które opiera się na figurze dwuznacznej. Symbolem, który od dawna jasno kojarzy się z teatrem jest rysunek przedstawiający dwie maski – tragiczną i komiczną.

Sygnet przedstawia dwa profile o kontrastowych wyrazach twarzy, jedna w przestrzeni pozytywnej, druga w negatywnej. Czarny profil po lewej jest nieprzyjemny i krzyczy, natomiast ten po prawej jest uśmiechnięty i przyjazny.

Odbicia lustrzane i negatyw

W kontrze sytuacja się zmienia, twarze otrzymują inny wyraz. Tym razem ta po lewej jest niewinnie zdziwiona, a profil po prawej jest nieprzyjemny, diaboliczny i groźny. Zarówno logo jak i stopka adresowa może występować w wersji prawostronnej i lewostronnej oraz na ciemnym tle. Daje to dużą uniwersalność.

Identyfikacja wizualna festiwalu

Rozpoznawalnym elementem identyfikacji wizualnej jest trójkąt w dolnym rogu, który może występować w wersji prawostronnej, lewostronnej i w kontrze. Warto zwrócić uwagę na mały trójkąt na środku papieru firmowego po lewej stronie. Jest to funkcjonalny element ozdoby. Służy jako celownik dla dziurkacza papieru. Również w bilecie czarny trójkąt w prawym dolnym rogu, pełni ważną funkcję, nie tylko ozdobną. Kontroler odrywa go podczas wejścia na spektakl.

Rozkładana ulotka z programem festiwalu.

Projekt strony internetowej festiwalu

Strona składa się z logo festiwalu, menu oraz zielonego ozdobnika i charakterystycznego czarnego trójkąta w prawym dolnym rogu. Trójkąt zawsze znajduje się w rogu, niezależnie od stopnia przewinięcia strony w górę lub w dół. Menu znajduje się pod logo, a treść wyświetla się pod ozdobnikiem, który uzupełnia na dole zielony pasek zamykający treść. Przyciski menu są w kolorze jasnozielonym, informuje to o możliwości kliknięcia. Po najechaniu kursorem kolor zmienia się w pełną zieleń. Po kliknięciu również. Dzięki temu wiemy gdzie jesteśmy. Menu może się rozwinąć do drugiego poziomu podstrony.

Projekty plakatów